Rabu, 14 Ogos 2024

PRK NENGGIRI:MAINAN KOTOR UMNO KEMBALI KE ZAMAN DULU

 MAINAN KOTOR UMNO KEMBALI KE ZAMAN DULU

Nampak "clean" di media sosial yang menjadi strategi kempen UMNO di Nenggiri tidaklah menjadikan mereka benar-benar "behave". Dalam diam menyebarkan cetakan "risalah memburukkan Kerajaan PAS" dan mengedarkan kepada pelajar-pelajar di sebuah sekolah dalam Nenggiri melalui guru-guru untuk dibawa balik kepada ibu bapa menjadi santapan fitnah hari ini.





Ku sangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari. Permainan kotor sebegini adalah taktik kuno dan terdesak. Ia menunjukkan UMNO semakin dihimpit ketakutan dan menggunakan cara fitnah dalam kempen di saat-saat akhir. Apa lagi melalui edaran risalah yang tidak bertanggungjawab melalui budak-budak sekolah.

Edaran risalah sebegini bukan kerja anak jantan. Tidak beretika dan salah guna kuasa melibatkan sekolah dan pelajar. Namun gamaknya mereka lupa, sekalipun hanya pelajar sekolah, mereka bukan lagi budak-budak. Pelajar hari ini telah terbuka dengan data yang boleh ditekan di hujung jari, apa lagi rakyat Nenggiri.

Petang ini satu laporan polis dibuat oleh Pemuda PAS Kelantan melibatkan kempen berunsur fitnah yang sedang bertebaran di Nenggiri dalam apa jua bentuk. Walau bagaimana pun saya percaya rakyat Nenggiri tidak bodoh untuk percaya dengan kempen fitnah sebegini. 

Demo tidok kenal bare boh!

Salam hormat

Mohamad Kamal Mohamed

Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan

9 Safar 1446H / 14 Ogos 2024M

Sumber

0 comments:

Catat Ulasan