Sabtu, 3 Ogos 2024

As Syahid Ismail Haniyeh....Kisah sekeping gambar dari anaknya

 Anaknya meriwayatkan kisah gambar ini..


Sudah tiba masanya tubuh ini berehat.

Selepas dua hari penuh dengan pertemuan dan rundingan, ayah saya pulang ke rumahnya keletihan dan penat dari salah satu mesyuarat yang diadakan untuk menghentikan serangan penjajah Zionis.

Ayah saya, yang berjuang di bawah tanggungjawab memegang amanah rakyat dan beban berat perjuangan suci, tidur tanpa menukar pakaiannya kerana keletihan.

Oleh itu, saya mengambil gambar ini.

Saya tahu bahawa suatu hari nanti ayah saya akan meninggalkan dunia ini setelah menjalankan tugasnya di dunia, menyerahkan amanah yang dipegangnya dan mengangkat panji-panji jihad kepada generasi yang akan memikul tanggungjawab ini selepasnya.

Perjuangannya adalah perjuangan yang menolak pencemaran, tunduk, mengakui musuh yang menjajah, dan menyerah kalah.

Beliau menyerahkan panji dan pergi tanpa menandatangani sebarang perjanjian yang mengabaikan Palestin dalam perjuangan yang diamanahkan kepadanya.

Semasa pemergiannya, para pejuang dan tenteranya berada di barisan hadapan, menghina musuh di tanah.

Mu’az, anak syahid Ismail Haniyeh

[https://t.me/drwasfy](https://t.me/drwasfy)

Source 

0 comments:

Catat Ulasan