Jumaat, 4 November 2022

PRU 15:Cucu Saudara Tun Mahathir Bertanding Di Alor Setar Atas Tiket Pejuang

 

Gerakan Tanah Air (GTA) dilaporkan mempertaruhkan cucu saudara kepada Tun Dr Mahathir Mohamad, Datuk Mohamad Nuhairi Rahmat bagi kerusi Parlimen Alor Setar pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15).

Mohamad Nuhairi dari Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) adalah seorang ahli perniagaan selama lebih 20 tahun.

Menurut Mohamad Nuhairi, beliau lebih gemar bercakap mengenai perkara yang mampu dilaksanakan olehnya terutama berkaitan isu-isu melibatkan ekonomi penduduk setempat dari menjanjikan bulan dan bintang.

Berikut adalah laporannya..

ALOR SETAR: Sebagai pendatang baharu dalam arena politik tanah air, calon Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) bagi kerusi Parlimen Alor Setar, Datuk Nuhairi Rahmat tidak mahu terikut-ikut ‘rentak’ segelintir politikus lain yang terlalu gemar menjanjikan bulan dan bintang.
Individu berusia 45 tahun itu berkata, beliau lebih gemar bercakap mengenai perkara yang mampu dilaksanakan olehnya terutama berkaitan isu-isu melibatkan ekonomi penduduk setempat.

Menurutnya, bandar raya Alor Setar memiliki material terbaik termasuk dari segi bangunan-bangunan berseni yang berpotensi untuk dimajukan terutamanya dalam aspek pelancongan namun sehingga kini belum dapat dilaksanakan.

“Maka saya di sini menawarkan idea serta pengalaman selaku individu yang sudah 20 tahun lebih terlibat dalam perniagaan, untuk membantu mencari jalan bagi merancakkan ekonomi di bandaraya ini. Misi utama saya adalah menjadikan Alor Setar sebagai pusat tumpuan pelancong.

“Kerana apa yang saya lihat, Alor Setar ketika ini hanya menjadi laluan untuk pelancong menuju ke Kuala Kedah sebelum menaiki feri ke Langkawi. Tidak banyak pelancong yang singgah ke sini sedangkan kita memiliki potensi menjadikannya sebagai tarikan pelancong yang mampu mendatangkan pendapatan cukup baik kepada peniaga-peniaga di bandaraya ini,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Mengakui tidak pandai bercakap mengenai hal-hal politik termasuk untuk menyatakan kekurangan para pesaingnya, Nuhairi yang turut memiliki pertalian darah dengan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad bagaimanapun tetap yakin mampu menawan hati pengundi.

Walaupun kerusi Parlimen ini melibatkan banyak penjuru, tetapi saya yakin mampu memenangi hati pengundi. Saya hanya akan bercakap perkara yang boleh dilaksanakan dan akan diusahakan bersungguh-sungguh untuk rakyat di Alor Setar.

“Selepas lama menceburkan diri dalam dunia perniagaan, saya fikir ini masanya untuk saya terjun ke dunia politik untuk lebih berbakti kepada rakyat Alor Setar yang merupakan tempat saya dilahirkan.

“Sebelum ini saya aktif juga membantu golongan memerlukan tetapi saya yakin mampu untuk melakukan yang lebih lagi jika diberi peluang berada dalam sistem Parlimen negara,” katanya. – UTUSAN

0 comments:

Catat Ulasan